Mengenai Saya

Foto saya
Mencintai sastera, romantis, puitis, suka menulis dan sangat menghargai setiap momen dalam hidup.

8 November 2013

Coretan Pertama Untuk November.

Sudah 8 hari kita berada dalam bulan November.Wah,cepat sungguh
masa berlalu.Aku adalah antara orang yang sangat suka mengatakan masa
sangat cepat berlalu.Entahlah,ayat itu dah macam skrip wajib setiap bulan
pula dah.

Sebenarnya,aku rindu nak mencoretkan sesuatu di sini.Aku suka sangat 
menulis,sebenarnya.Aku tak tahu,asal aku nak menaip di di sini,ada saja
alasan yang aku buat.Penyakit''malas''yang lebih-lebih sebenarnya.

Tapi,bila berfacebook,bertwitter bukan main aku rajin.sungguh rajin.Tiap
selang dua minit mesti nak tweet,tiap selang sepuluh minit mesti nak update
status Fb.Alahai,dah serupa orang tak ada kehidupan dah aku.Ada-ada saja
yang nak dibicara dan diberitahu dekat Fb mahupun twitter.Bermadah dan
berjiwang itulah yang lebih.Perasan nak jadi penulis dan pakar motivasi
sekejap.Hmm..tak habis aku ini berangan-angan.

Sejujurnya juga,dalam banyak-banyak laman sosial yang ada sekarang ini,
aku lebih sayang dan cintakan blog.Sungguh!!.Blog adalah jiwa.Blog tak
sama dengan Fb,twitter apa semua.Tidak sama sekali.Dan mulai saat ini aku
janji dengan diri aku,yang aku akan selalu bertamu di sini.

Aku nak ceritakan setiap momen-momen hidup aku di sini.Pada aku,blog
aku ini ibarat diari.Lagi pun menulis ini sangat bagus,sebenarnya.Ada momen-
momen manis kita tulis dan abadikan.Nanti di hari-hari yang mendatang,dapat
juga dibaca oleh anak cucu kita.Sekurang-kurangnya aku selalu berfikir begitu.

Sekarang ini aku sedang dalam fasa nak mengedit singkatan ejaan dalam entri
aku yang terdahulu.Dari singakatan aku jadikan ia sebagai ejaan penuh.Dulu aku
suka menaip dengan meletakkan nombor dua dihujung perkataan yang berulang.
Aku rasa ia tak berapa nak bagus digunakan dalam menulis.




2 ulasan: