Mengenai Saya

Foto saya
Mencintai sastera, romantis, puitis, suka menulis dan sangat menghargai setiap momen dalam hidup.

19 April 2013

Tentang Jodoh Dan Sahabat.

Malam ini sangat suram.Langit malam sunyi sepi,tiada bulan tiada bintang.
Sesepi hati aku ketika ini.Entahlah,mungkin aku sengaja membiarkan hati
aku sepi tanpa cinta.Aku pun tak tahu.Ataupun aku yang  takut terluka lagi?
Hmm..tak juga,luka di hati aku pun dah sembuh,walaupun tak sepenuhnya.

Jujurnya juga,dalam perhubungan,aku amat pentingkan keserasian.Aku
sangat mencintai seni.Aku berharap sangat andai ditakdirkan aku berkahwin
nanti,biarlah seseorang itu mencintai seni seperti aku.Tak banyak seni yang
ada padanya aku minta,cukuplah dia seorang pencinta filem,pencinta muzik
ka,ataupun pencinta puisi.

Buat masa ini juga,aku lebih suka berkawan dengan semua orang.Mencari
keserasian,saling mengenali.Harap-harap dipertemukan di penghujungnya
nanti.Aku berharap sangat selewat-lewatnya,penghujung tahun depan aku
memang dah kahwin.

Terlanjur dah berbicara di sini,aku nak cerita juga tentang siang tadi.Siang
tadi aku bertemu dengan seorang kawan aku.Lama jugakami tidak bertemu.
Patricia namanya.Kami memanggilnya dengan nama Pat sahaja.Dia seorang
kawan yang baik dan peramah.Ramai orang memuji keperibadiannya.Tak
mudah melenting bila diusik ataupun ada sesuatu yang tak kena terjadi padanya.

Dan sempat dia tanya aku,dah kahwin ke belum.Tentulah aku jawab belum.
Cepat-cepat dia bersuara dan menyuruh aku kahwin cepat-cepat.Alahai,
dalam hati hanya Tuhan saja yang tahu,bila orang selalu tanya aku,bila nak
kahwin.Sebak semacam rasanya.Sama seperti ketika aku melihat orang yang
kahwin,tak kiralah dalam Majalah ka,tv ataupun di alam realiti.Aku sebak dan
sentimental sangat-sangat.

Berdasarkan risikan-risikan aku sebelum ini,ramai kawan-kawan aku yang
dah kahwin.Dah anak lagi.Tapi ada juga yang belum kahwin.Teringat juga aku
dengan seorang kawan aku waktu sekolah dulu.Dia sekarang kerja dekat
Poliklinik di Sarikei.Selalu juga berhubung dekat Fb.Kadang-kadang bercerita
tentang jodoh.Dia pun belum kahwin lagi.Selalu juga dia mengeluh,susahnya nak
bertemu jodoh ni.Aku selalu katakan pada dia,satu hari nanti jodoh pasti akan
datang jua.



Tiada ulasan:

Catat Ulasan