Mengenai Saya

Foto saya
Mencintai sastera, romantis, puitis, suka menulis dan sangat menghargai setiap momen dalam hidup.

12 April 2013

Jiwa Kacau.

Dua tiga hari ini,fikiran aku selalu tak menentu.Entahlah,macam-macam
yang aku fikir.Fikir tentang seseorang,fikir tentang masa depan,lagi-lagi
fikir tentang jodoh.Jujur aku katakan,sekiranya penghujung tahun depan
aku belum juga bertemu jodoh,aku rasa lebih baik aku menyendiri seumur
hidup.Aku dah patah hati dan putus harapan dengan jodoh.

kadang-kadang aku rasa hidup ini seolah-olah tidak adil.Orang lain bahagia,
kita pula sebaliknya.Cinta datang dan pergi.Kadang-kadang bila aku dah
suka,sayang dekat seseorang itu,orang itu pula macam sambil lewa dan tak
serius dalam perhubungan.Dan bila ada orang yang serius sangat sukakan
aku,aku pula yang macam tiada perasaan dekat orang itu.

Apakah aku yang terlalu memilih ataupun sebaliknya?Dalam hidup,memilih
itu perlu kan?Kita kahwin bukannya untuk sehari dua,tapi seumur hidup.Lagi
pun keserasian sangat penting dalam perhubungan.

Tentang seseorang...Ya,seseorang ini selalu saja bermain di ruang ingatan
sejak awal April lalu hinggalah ke saat ini.Perkenalan pun belum sampai 
sebulan.Selalu jugalah bersembang dekat Fb.Aku amat menyenangi
keperibadiannya walaupun tak pernah bersua.Aku dapat merasakan dia
seorang lelaki yang baik.

Aku tak pasti dengan perasaan aku,kenapa aku tiba-tiba rindu sangat dengan
dia.Pelik kan perasaan ini?Tak semua orang yang kita kenal membuatkan kita
jadi rindu segala bagai.Sebab itu aku selalu kata,rindu itu satu anugerah.Apa-
apa pun,semoga rindu ini akan terlerai dengan sendirinya nanti.Biarkan ia
berlalu dengan sendirinya.

Semalam juga ada sesuatu yang telah berlaku.Adakah patut aku tersalah
komen dekat Fb.sebenarnya skrin hp aku tu sensitif sangat-sangat.Aku nak
komen status kawan aku seorang ni,macam mana pula komen itu tiba-tiba
pandai dekat status kawan aku seorang lagi ni.

Masalahnya,kawan aku ini pernah berhubung dengan aku dulu,tapi hanya
seketika.Dia menyepi,aku pun menyepi.Tup-tup dengar cerita dia dah ada
kekasih.Aku pun tumpang gembira dengan kebahagiaan dia.Dan yang buat
aku pelik,dia ''like''juga komen aku itu.Malu yang teramat sangat.Belum
pernah dalam sejarah Fb aku tersalah komen ka apa.Tapi komen itu aku dah
delete dah.Aku harap dia tidak fikir yang bukan-bukan tentang aku.Harap-
harap begitulah hendaknya..


Tiada ulasan:

Catat Ulasan