Mengenai Saya

Foto saya
Mencintai sastera, romantis, puitis, suka menulis dan sangat menghargai setiap momen dalam hidup.

5 Mei 2013

Coretan Pertama Untuk Mei.

Mei memasuki hari kelima.Aku tak tahu kenapa aku semakin malas
meng''update'' blog sekarang ini.Walhal pertengahan April hari itu aku
janji dengan diri aku,yang aku akan ''update'' blog setiap hari.Tapi
semuanya janji tinggal janji.

Bila merapu segala bagai di Fb,rajin pula aku. Tiap-tiap hari ''update''
status Fb.Kalau tak buka Fb,rasa macam kurang semacam,rasa macam
ada sesuatu yang hilang.Tapi kadang-kadang Fb pun buat aku jadi jemu
juga.Entahlah,lumrah hidup,barangkali.Dua tiga hari ini juga,jiwa kacau
sedikit.Macam klise bunyi nya kan,jiwa selalu saja kacau bilau.

Hari ini juga sibuk orang update status Fb tentang mengundi.Aku..?
Sejujurnya aku belum lagi mendaftar sebagai pengundi.Bukan tak nak
ambil tahu soal politik ka apa.Entahlah,mungkin terikut-ikut dengan
kawan-kawan,barangkali.

Tiba-tiba pula aku teringat dengan lagu''Mengundi'' yang selalu dimainkan
di tv3 sejak kempen mengundi ini.Bait-bait liriknya nampak santai dan
bersahaja.Namun amat bermakna dan penuh inspirasi.






Tiada ulasan:

Catat Ulasan