Mengenai Saya

Foto saya
Mencintai sastera, romantis, puitis, suka menulis dan sangat menghargai setiap momen dalam hidup.

16 Mei 2013

Andai Dapat Ku Undur Masa.

Malam ini tiba-tiba pula aku nak berbicara tentang masa.Aku rindu
masa dulu-dulu.Rindu zaman persekolahan.Sementelah hari ini hari guru.

Aku menyesal sangat kenapa aku bersikap sambil lewa terhadap masa
depan lewat beberapa tahun yang lalu.Kalau tidak mungkin aku dah jadi
cikgu sekarang ini.Nak menyesal lebih-lebih sekarang ini pun tiada gunanya.
Benar kata pepatah,sesal dulu pendapatan,sesal kemudian tidak berguna.

Andai dapat ku undur masa ingin ku kembali ke saat-saat waktu bergelar
pelajar dulu.Kadang-kadang aku pelik,cita-cita nak menjadi seorang
guru masih kuat bertapak di hati sanubari,sedangkan semua itu tak akan
mungkin menjadi realiti..


Tiada ulasan:

Catat Ulasan