Mengenai Saya

Foto saya
Mencintai sastera, romantis, puitis, suka menulis dan sangat menghargai setiap momen dalam hidup.

18 Mac 2013

Terkilan Dengan Sikap Sesetengah Orang.

Dalam hidup ini agak susah sekali kita nak berjumpa dengan orang yang
benar-benar jujur dan ikhlas.Lebih-lebih lagi dalam perhubungan.Tak kiralah
sama ada hubungan persahabatan,percintaan dan  yang sewaktu dengannya.
Sebenarnya aku agak terkilan dan kecewa dengan sikap sesetengah orang
yang suka sangat berbohong dan menafikan sesuatu.Tapi taklah kecewa
sampai macam orang yang patah hati itu.

Ceritanya,aku ada kenal seseorang ni,berkawan saja,tak lebih dari itu.Dia siap
kata,dia tak ada kekasih,maksudnya belum berpunyalah itu.Tapi,jauh di sudut
hati aku,mengatakan dia dah berpunya.Orang zaman sekarang juga susah nak
mengaku ada kekasih.Andai dia jujur dalam persahabatan,tentu dia akan
berterus terang.

Dan risik punya risik,memang sah dia dah berpunya.Orang jauh,tapi tak jauh
mana pun dari tempat dia sekarang.Mungkin dia tahu,dia menipu aku.Sejak
dari itu,hubungan persahabatan kami semakin jauh.Mesej,bertanya khabar juga
semakin sepi dan terus menyepi.Banyak juga persoalan,yang bermain di ruang
ingatan aku.kenapa dia tiba-tiba menyepikan diri.Mungkin dia takut aku ''jatuh
cinta''padanya ataupun dia yang takut, ''terjatuh cinta'' dengan aku.

Entahlah,tapi,bila aku fikir-fikirkan,ada baiknya juga kami terus tidak berhubung.
Takut nanti makin banyak hati yang akan terluka.Apa-apa pun,aku tetap mengingati
dia sebagai seorang sahabat dan aku tetap mendoakan kebahagiaan dia bersama
seseorang yang dia cintai.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan